Uppåt för Candyking
Delårsrapporten visar volym- och nettoomsättningstillväxt inom samtliga segment
Under det tredje kvartalet ökade nettoomsättningenmed 8,4% till 427,6 Mkr (394,5). Justerat för förändrade valutakurser uppgick ökningen till 8,7%. Volymen hade en ökning med 12,8% i det tredje kvartalet. Anledningen till volymökningen förklaras främst av nya kunder.
- Candyking uppvisade en stark volymtillväxt på 12,8 procent under det tredje kvartalet och ett förbättrat underliggande rörelseresultat om drygt 10 procent. Glädjande är att samtliga tre segment uppvisade en volymtillväxt. Hittills under 2013 har fokus varit inriktat på effektiviseringar och strukturella förändringar men framöver kommer detta fokus att skifta mot fortsatt tillväxt och konceptinnovation. Den planerade börsnoteringen under första halvåret 2014 är ett viktigt steg i vår fortsatta utveckling och expansion, säger David von Laskowski, VD och koncernchef i ett pressmeddelande.