Brämhults vill växa bortom juice – lanserar i nytt segment
Vitamin Well huserar i segmentet vitaminberikat stilla vatten sedan en längre tid. Några har försökt att ta upp kampen och nu även juicetillverkaren Brämhults tagit upp jakten för knipa andelar.
Brämhults vitaminvatten innehåller 20 procent frukt och har inget tillsatt socker, sötningsmedel eller andra konserveringsmedel, står det i ett pressmeddelande, och börjar säljas från och med vecka 15.
– Med vitamin water tar vi Brämhults in i ett helt nytt segment – funktionellt vatten. Vi såg det som en otrolig möjlighet och spännande utmaning att skapa en produkt som kombinerar Brämhults viktigaste kärnvärden: naturlighet, kvalitet och smak, kommenterar Ulrika Lång Gerdén, internationell varumärkeschef på Brämhults.
Tidigare har Brämhult fyllt på sin protfölj med bland annat som smoothies och shots för att möta efterfrågan på naturliga hälsoprodukter.
– Att ta steget och växa Brämhults bortom juice och erbjuda fler produkter som passar dagens medvetna konsumenter känns som ett naturligt nästa steg, säger Ulrika Lång Gerdén.
Brämhults ägs av den tyska juicekoncernen Eckes-Granini med säte i Borås, där även det danska dryckesföretaget Rynkeby ingår. Eckes-Granini omsatte 735 miljoner kronor med 36 anställda, enligt senaste bokslutet.