Kvarg var den hetaste livsmedelsprodukten förra året, det fastslog branschorganisationen Livsmedelsföretagen. Det var förra våren som kvargtrenden slog i taket och många producenter inte hann med att tillverka vare sig kvarg eller förpackning. Den bakomliggande anledningen är den hälsotrend som råder och jakten på protein.
Mejerierna har tagit höj...
Så ska influerare lyfta mejeriets kvargsatsning
Skånemejerier tar influerarhjälp för att plocka andelar på den allt tuffare kvargmarknaden.

Hannes Bolin Olsson, Jhana Parits, Robin Järnhäll från Cure Media samt Gabriella Stajduhar och Gith Angelfalk från Skånemejerier. Pressbild
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration