23948sdkhjf

Löfbergs kapslar ökade mest 2013

Kapselsegmentet fortsätter att växa kraftigt i Sverige.
Förra året ökade försäljningen av kaffekapslar med 64 procent i detaljhandeln. Av de stora aktörerna växte Löfbergs mest, upp 225 procent. Allt enligt färska siffror från AC Nielsen (december, 2013).

- Det är vi så klart väldigt nöjda med! Det visar att konsumenterna uppskattar vårt goda och breda sortiment av bryggkaffe, espresso, varm choklad och te, säger Kent Pettersson, försäljningsdirektör på Löfbergs i ett pressmeddelande.

- Inom kort presenterar vi en rad spännande kapselnyheter. Det gör att vi har goda förhoppningar att fortsatta växa, säger Kent Pettersson.
På den totala kaffemarknaden har kapslarna nu en värdeandel på 4,3 procent i dagligvaruhandeln enligt AC Nielsen.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093