23948sdkhjf

Ny vin- och delikatessmässa

I maj 2015 hålls Göteborgs första stora vin- och delikatessmässa.
Först lanserades En Öl & Whiskymässa, ett arrangemang som har blivit en av de större i sitt slag och nu lanseras Göteborg Vin & Deli den 20-21 mars 2015 på Svenska Mässan.

Göteborg Vin & Deli är en konsumentbaserad mässa där fokus ligger på att lyfta fram kvalitativa dryckes- och delikatessprodukter. Mässan arrangeras av Wong Måltid & Marknad AB och Svenska Mässan AB.

Intresset för att vilja lära sig mer om drycker och delikatesser har ökat under de senaste åren. Göteborg Vin & Deli är den nya mötesplatsen som möter den efterfrågan. Redan nu har ett flertal dryckesföretag tackat ja till att delta på mässan - förhoppningen är att ett 80-tal utställare finns på plats när mässan har premiär i mars nästa år.

- Vi är glada över att lansera Göteborg Vin & Deli, ett arrangemang som vi på Svenska Mässan tycker går i linje med våra satsningar inom nya spännande koncept. Mässan går parallellt med TUR som är Skandinaviens ledande mässa inom rese-, turism- och- mötesindustrin med över 30 000 besökare på fyra dagar. Mässorna kompletterar varandra bra och tanken är att besökarna kan gå på båda arrangemangen, säger Tommy von Brömsen, Business Manager på Svenska Mässan AB i ett pressmeddelande.

- Många dryckesföretag anser att Göteborgsregionen är en av de viktigaste marknaderna i Sverige och man har saknat en större vin- och delikatessmässa i Göteborg. Nu finns vi snart på plats och kommer att skapa en mötesplats för både erfarna och icke-erfarna dryckeskännare. Här kommer våra utställare vägleda och ge besökarna ökad kunskap och lärdom om smaker och upplevelser, säger Stanley Wong, dryckesmässarrangör, Wong Måltid & Marknad AB, som arrangerar fem årligt återkommande dryckesmässor runt omkring i Sverige.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11