Fazer först ut med certifiering enligt nya KRAV-regler
Fazer är först ut med att KRAV-certifieras efter de nya reglerna.
Miljöarbetet är en integrerad del i verksamheten och Fazers långsiktiga arbete med olika områden. Bland annat läggs fokus på hållbara inköp, till exempel genom att köpa ekologiska produkter.
– Att KRAV-märka våra restauranger och caféer är ett enkelt och effektivt sätt för oss att berätta för våra kunder och gäster om det arbete vi gör när det gäller ekologiska produkter. KRAV är dessutom en välrenommerad miljömärkning som många känner till och uppskattar, säger Mariana Granström, CR Specialist, Fazer Group i ett pressmeddelande.
800 KRAV-certifierade restauranger
Idag finns cirka 800 KRAV-certifierade restauranger i Sverige. Fazer är först ut med kedjecertifiering, ett praktiskt sätt att snabbt kunna certifiera många restauranger. För Fazer innebär det bland annat cirka 1 500 ton KRAV-märkt mjölk, 4 miljoner koppar KRAV-märkt kaffe varje år och i längden stora vinster för människor, djur och miljö.
– Vi arbetar hårt med att öka andelen ekologiska råvaror i våra restauranger och caféer. Därför känns det extra roligt att vara först ut att klara kedjecertifieringen, säger Mariana Granström.