23948sdkhjf

Äkta vara i kritik mot Max

I ett pressmeddelande riktar Äkta vara frän kritik mot hamburgerestaurangens marknadsföring av nya produkten Crispy fries. Nu bemöter Max kritiken.
”Hamburgerkedjan Max sju år långa jakt på nya pommes frites ledde fram till tre tillsatser – där det tidigare inte fanns några. "Naturligt goda" kallar kedjan resultatet.”

Så inleder Äkta vara sitt pressmeddelande där man har starka synpunkter på Max produktutveckling och marknadsföring av nya produkten Max Crispy fries.

Crispy fries lanserades 1 april och Äkta vara menar att Max i sin kampanj för produkten, som man bland annat kallar för ”naturligt goda”, inte är tydliga med att den innehåller tillsatser som modifierad stärkelse och två färgämnen. ”Om det ändå hade varit ett aprilskämt.” skriver Äkta vara.

Alexandra William-Olsson, PR-ansvarig på Max, säger i ett mejl till food-supply att företaget välkomnar synpunkter på produkterna.

– Det är synd att vi inte har haft en dialog med dem innan då vi gärna hade bemött deras kritik först. Vi har tagit fram ett recept för våra Crispy fries där ingrediensen extrakt från paprika och gurkmeja ingår. Detta för att ge friesen ett mer gyllene utseende, säger hon.

Alexandra William-Olsson betonar samtidigt att produkten och allt annat som serveras på Max är godkänt av Livsmedelsverket.

– Matsäkerhet är a och o för oss.

Kunde ni varit tydligare i er marknadsföring, att produkten innehåller tillsatser?
– Vi har full transparens och redogör för vad vår mat innehåller på vår hemsida. Det är viktigt för oss att våra gäster vet vad vår mat innehåller.

Kan man prata om "Naturligt goda"?
– Vi tycker att när man serverar en potatis med skalet kvar så är det naturligt, skalet förhöjer smakupplevelsen.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093