23948sdkhjf

Succé för kaffefestival

Stockholms första kaffefestival gick av stapeln förra helgen.
Kaffefestivalen förra helgen blev en stor succé med över 4 000 besökare under tre dagar. 55 000 koppar kaffe har serverats och stockholmarna har köpt över 1 000 påsar specialkaffe med sig hem.

Johan & Nyström fyllde hela Södra Teatern med smakprovningar, föreläsningar och workshops med fokus på kaffe. På kvällarna uppträdde specialinflugna artister från kaffeproducerande länder som Colombia, Mexiko och Kenya.

– Vi hade tryckt 3 000 festivalband men redan på lördag eftermiddag tog de slut. Totalt har över 4 000 gäster besökt festivalen, vilket gör oss oerhört stolta och glada, berättar Åsa Hamneståhl, producent och projektledare för Kaffefestivalen i ett pressmeddelande.

– Det är första gången vi gör en sånt här stort event och vi är supernöjda med resultatet. Alla var glada, nyfikna och intresserade. Det var så positivt att vi nu jobbar vidare för att göra Kaffefestivalen till ett årligt återkommande arrangemang, säger Anders Nelander, marknadschef på Johan & Nyström.

Johan & Nyström och Södra Teaterns kaffefestival genomfördes i samarbete med Oatly, Moccamaster och Hermelin.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063