23948sdkhjf

Succéstart för nyttigare glass

Den nya nyttiga proteinglassen LOHILO har fått en succéstart.
LOHILO, som står för Low-High-Low, lanserades i samband med Smaka på Stockholm festivalen i juni i år, men det dröjde till slutet av augusti tills första butiken fick sin leverans. Vid det laget var det redan ett ordentligt tryck i sociala medier, vilket visade sig när glassen väl kom ut i butik. I Mölndal stod det kunder och väntade på säljaren som inte ens hann plocka upp förpackningarna innan den nästan var slut, samt tillfällen där kunder har åkt tiotals mil med kylväskor för att handla glass.

- Vi är överväldigade över resultatet, inte minst i sociala media, säger Donnie SC Lygonis, entreprenören bakom konceptet i ett pressmeddelande. Det visar att fanns ett stort sug efter en nyttigare högproteinprodukt inom glassegmentet.

- Ja, det hör inte till vanligheterna att kunderna står och väntar på oss i butik, men att döma av hur tongångarna går på Instagram och Facebook så verkar vi ha träffat rätt, säger Richard Hertvig, VD och säljchef på Alvestaglass som producerar och distribuerar LOHILO.

Idag säljs glassen i 400 butiker.

- Nu siktar vi på 1000 butiker och 10 000-tals nöjda kunder, det här är bara början på resan! Avslutar Donnie SC Lygonis.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078