Lidl Sverige samarbetar med ny kock
Kocken och entreprenören David Enmark börjar nu att samarbeta med Lidl.
– Det är jättekul för oss att få presentera ett så välbekant ansikte som Davids. Hans långa erfarenhet inom restaurangbranschen kommer att ge våra kunder spännande inspel och nya smaker, säger Caroline Forsshéll, kommunikationschef på Lidl Sverige i ett pressmeddelande.
Ny utmaning
David Enmark har arbetat i restaurangbranschen i över 20 år, men att arbeta som TV-kock blir en ny utmaning.
– Det här ska bli väldigt roligt. Jag har valt att samarbeta med Lidl eftersom jag tycker att de har bra produkter med kvalitet, något som är viktigt för mig. Det är också kul att vara med och utmana de stora matvarujättarna. Lidl är en uppstickare och jag tycker om att de bidrar till konkurrens. Under åren har jag bland annat arbetat med stjärnkockar, drivit flera restauranger och levererat mat till kungahuset, men aldrig tidigare stått framför kameran, säger David Enmark.
I Davids första reklamfilm visar David Lidls egna svenska mejerivarumärke Ängens.
– För hela svenska folket visar vi att produkterna i Ängens sortiment består av 100% svenska mejeriprodukter. Många tror att Lidl bara har utländsk mjölk, något som inte stämmer, säger David Enmark.