23948sdkhjf

Digital mathandel ökar

Stark avslutning på 2014 för digital mathandel.
D-food Index från Svensk Digital Handel visar att livsmedelsförsäljningen på nätet ökade med 52 procent under det fjärde kvartalet 2014 jämfört med samma period förra året, enligt ett pressmeddelande. Försäljningen av middagslösningar ökade med 31 procent och försäljningen av lösplock ökade med 76 procent under samma period.

Tror på ett bra 2015
Helårsutvecklingen 2014 för livsmedelsförsäljningen på nätet landade på 41 procent. Motsvarande siffra för middagslösningar var 25 procent och för lösplock 63 procent.

– Utsikterna för 2015 är goda. Den ökade mognaden hos både konsumenter och företag, den tekniska utvecklingen och nya leveransmöjligheter tyder på att vi kommer att se en stark utveckling även nästa år, säger Jonas Ogvall, vd på Svensk Digital Handel.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078