Matjättar i tvist om slogan
"Mer grill för pengarna", och andra uttryck i samma genre får inte längre användas enbart av City Gross.
Coop har haft invändningar mot marknadsföringen då de menar att uttrycken i City Gross annonsering inte har tillräcklig ”särskiljningsförmåga”.
Bergendahlsägda City Gross har under lång tid använt sig av marknadsföring med ”Mer x för pengarna”, där x under bytts ut efter kalenderårets helger, högtider och säsonger.
City Gross är nu alltså inte längre ensamma om att få använda formuleringarna.
– Vi har i nuläget inga kommentarer kring detta, mer än att vi nu funderar på om och hur detta kan komma att påverka vår marknadsföring, säger Mikael Lagerwall, informationschef på City Gross, till Food Supply.
Totalt är det 13 olika tidpunkter och händelser som City Gross haft registrerade, men som nu har upphävts:
1. Mer pingst för pengarna
2. Mer valborg för pengarna
3. Mer nyår för pengarna
4. Mer ramadan för pengarna
5. Mer midsommar för pengarna
6. Mer grill för pengarna
7. Mer halloween för pengarna
8. Mer sportlov för pengarna
9. Mer sommar för pengarna
10. Mer skolstart för pengarna
11. Mer sommarlov för pengarna
12. Mer påsk för pengarna
13. Mer jul för pengarna