23948sdkhjf

Kronfågel satsar stort med ny kampanj

Det vita köttet har stora fördelar när det gäller hälsa och klimat. Det visar forskningresultat från Chalmers som Kronfågel nu anammat.
Utfallet från den vetenskapliga undersökningen visar att kost där proteinet kommer från fågel är ett smart sätt att minska vår klimatpåverkan. Naturvårdsverket har dessutom räknat ut att klimatpåverkan från en enda portion nötkött motsvarar hela sju portioner kyckling. Samtidigt rekommenderar Livsmedelsverket att dra ner på det röda köttet för hälsans skull.

Nu påbörjar Kronfågel sin kampanj ”Ta fågelvägen”. Kampanjen inkluderar alltifrån tv-reklam och digital media till bio, print och utomhustavlor.

– Att ta fågelvägen är ett högst relevant vägval för dagens medvetna konsumenter. Vi bryr oss allt mer om vad som landar på tallriken. Maten förväntas inte längre bara vara god, den ska också säga något om våra val och vår identitet. Målet är att människor genom kampanjen ska förstå att de faktiskt gör skillnad när de hänger på och väljer det vita kycklingköttet, säger Mark Robinson, projektledare på Doe Blomberg Gottberg som ligger bakom kampanjen, i ett pressmeddelande.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.126