23948sdkhjf

City Gross ansöker om nytt patent

Har inte längre ensamrätt på ”Mer X för pengarna”. Ansöker nu om nytt patent.
City Gross har inte längre har ensamrätt på uttrycket ”Mer X för pengarna”. Patentbesvärsrätten beslutade den 31 mars, på initiativ av Coop, att ompröva Patent- och registreringsverkets beslut att ge City Gross ensamrätt till uttryck som, bland andra, ”Mer grill för pengarna” i sin marknadsföring.

Patentbesvärsrätten upphävde ensamrätten, med följd att det nu står både City Gross och konkurrenter fritt att använda uttrycket.

På Bergendahls Food, som äger och driver City Gross, njuter man över konkurrentens engagemang i den reklamslogan man inte använt på över ett år.

– Vi är naturligtvis smickrade över uppmärksamheten. Vill någon kopiera våra gamla reklamslogans vill vi inte stå i vägen för det. Dessutom kan ju vi fortsätta använda dem, säger Mikael Ekensteen, marknadschef på Bergendahls Food, i ett pressmeddelande.

Sporrade av konkurrentens intresse har City Gross nu ansökt om att få skydda uttrycket ”Mer uppmärksamhet för pengarna!”.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.1