Leder marknaden för kolsyrat vatten
SodaStream fortsätter plocka marknadsandelar från de traditionella läskjättarna.
Dryckesföretaget har haft ett framgångsrikt 2014 med många nya produktlanseringar kombinerat med ett bra resultat.
– 2014 har varit ett fantastiskt år för oss där vi lagt ett stort fokus på att utveckla och förbättra vår produkt. Att allt fler upptäcker nyttan och fördelarna med att kolsyra vatten och göra smaksatta drycker hemma är jätteroligt och 2015 ser redan nu väldigt lovande ut, säger Victoria Stenman på Sodastream, i ett pressmeddelande.
Sodastream förutspår dessutom att marknaden kommer att växa med 10 procent under de kommande fem åren.
– Vi märker av en fortsatt stark tillväxt på marknaden och i framtiden ser vi att alla hushåll i Sverige kommer att ha en egen kolsyremaskin hemma. Det finns inte längre någon anledning för konsumenter att gå till butiken för att köpa kolsyrat vatten eller läsk på flaska och burk, säger Victoria Stenman.