23948sdkhjf

Ljusa siffror för ljust bröd

Efter en vikande marknad under en längre tid pekar nu försäljningen uppåt.
Fazerägda Skogaholm – mest kända för sin limpa – lanserade vid årsskiftet kommunikationskonceptet ”Godast tillsammans” – tillsammans med kommunikationsbyrån Humblestorm – på Facebook där följarna fick lära känna olika svenska familjer. En kampanj som gått bra och fått många följare.

Samtidigt noteras positiva siffror för segmentet ljust bröd och limpa där merparten av Skogaholms produkter ingår. Marknaden har varit vikande under en längre tid och ökningen på 4 respektive 5 procent för limpa och ljust bröd är mycket positivt för branschen.

– Konsumtionen av ljust bröd och limpa växer på en sedan länge vikande marknad vilket är spännande. Att engagemanget kring Skogaholm på Facebook också är starkt visar att klassiska bröd, såsom Skogaholmslimpa, är mycket omtyckt av svenska folket. Under 2014 köptes 13,7 miljoner limpor, säger säger Karin Bodén Ihre, senior brand manager på Skogaholm, i ett pressmeddelande.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078