Anja och Filippa i Arla-kampanj
Skidlegenden med fru gör reklam för mejerijätten med budskapet tolerans och hållbarhet.
– Vi känner oss stolta över att medverka i den här otroligt fina och positiva reklamfilmen, säger Anja Pärson i ett pressmeddelande.
I filmen berättar Anja Pärson om "Ett Sverige före ekologisk mjölk där män inte kramade varandra".
Budskapet är att det inte var bättre förr.
– Människor har blivit mer medvetna på alla plan, inte minst vad gäller miljö och klimat, och det märks i försäljningen av ekologisk mjölk. Men det handlar också om en medvetenhet kring vilken typ av samhälle vi strävar efter och vill ha i stort. Anja och Filippa är ett jättebra exempel på en familj som är en del av det nya, moderna Sverige. Det kallar vi för "Landet Ekomjölk", säger Ann Freudenthal, marknadsansvarig för ekologiska produkter på Arla, i samma pressmeddelande.
Anja Pärson och Filippa Rådin skänker arvodet från kampanjen till Barncancerfonden.