23948sdkhjf

Ny chef på stort bryggeri

Vd: "Ett viktigt område som kräver en renodlad tjänst."
Niklas Nestlander blir sponsorchef på Åbro Bryggeri från och med den 1 september i år. En ny tjänst som tillsätts då företaget lägger runt 20 miljoner kronor årligen på evenemang och sponsorskap.

– Vi är stora sponsorer och vi kände att vi behövde någon som kunde axla det här ansvaret på heltid, säger Henrik Dunge, vd på Åbro Byrggeri, till Food Supply.

Tidigare har det arbetet legat hos marknadschefen och vd:en.

Niklas Nestlander har erfarenhet inom försäljning och affärsutveckling med fokus på varumärke och har, enligt Henrik Dunge, arbetat både i och utanför landets gränser.

– Vi är nöjda med rekryteringen av vår nya medarbetare som har en gedigen bakgrund och erfarenhet på området, uppger Henrik Dunge vidare.

Enligt ett pressmeddelande ser även Niklas Nestlander fram emot att anta rollen som sponsorchef i bolaget.

– Jag har stor respekt för det hantverk de utför. Samtidigt måste vi vara både innovativa och nyfikna för att behålla vår position, säger han.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094