23948sdkhjf

Fontanas fetaost blir rosa

Fontana samlar in pengar till bröstcancerforskning. Under oktober byter förpackningen färg från blå till rosa.
Med kampanjen ”Feta <3 meloner”, räknar fetaostföretaget med att samla in 100 000 kronor, motsvarande 10 procent av överskottet av försäljningen. Pengarna går till Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation, BRO.

Som kampanjnamnet anspelar på, är Fontanas initiativ inriktat på bröstcancerforskning och enligt företaget är kopplingen särskilt lämpad då Fetaostens dag och Breast Healtg Day sammanfaller på samma dag, 15 oktober.

— Tanken är att sprida kampanjens budskap med glimten i ögat, nå ut med informationen till så många som möjligt och även sprida vikten av självundersökning på olika språk. Det känns riktigt bra, det är för en god sak och de flesta av oss känner någon som har drabbats av bröstcancer. Nu hoppas vi att så många som möjligt vill hjälpa till att sprida budskapet säger, Corina Papadopoulou, kommunikationschef på Fontana Food AB.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.157