23948sdkhjf

Han blir O’Learys globala marknadschef

Expansion på nya marknader gör att sportbarskedjan tillsätter Andreas Winell som global marknadsdirektör.
Som Food Supply tidigare har berättat om är O’Learys inne i en ordentlig expansionsfas på marknader utanför Sverige. Enbart i Danmark planeras 15 nya restauranger de kommande åren.

O’Learys finns även i Norge, Finland, Turkiet, Kina, Spanien, Singapore, Förenade Arabemiraten och Vietnam.

– Vi har haft en stark tillväxt under många år och nu är vi inne i en expansiv fas på flera sätt, säger Wilhelm Vintilescu, vd på O’Learys Trademark, i ett pressmeddelande, och tillägger:

— Förutom att vi öppnar nya O’Learys restauranger i Norden och i övriga världen så utvecklar vi även helt nya restaurangkoncept. I och med detta har vi rekryterat Andreas Winell, vilket vi är extremt glada för. Andreas har både bredd i sin kompetens och en härlig känsla för kvalitet i detaljer som ofta är det som är avgörande för gästupplevelsen.

Andreas Winell kommer senast från True Stories. Under tiden på kommunikationsbyrån, som han grundade, tog Andreas Winell fram koncept för bland annat Ikea, Skistar, Fritidsresor och Bauhaus.

Han har också erfarenhet från restaurangbranschen då han tidigare var vd för flera olika bolag inom Stenbeckssfären, som Gamla Stans Bryggeri och Gefleborgs Bryggeri.

– Jag blev extremt lockad av erbjudandet med tanke på min erfarenhet från kommunikation, marknadsföring och konceptutveckling inom restaurang- och besöksnäringen. De som känner mig vet att jag dessutom älskar både sport och hamburgare. Jag ser verkligen fram emot att bidra till O’Learys Trademarks fortsatta försäljningsutveckling och expansion på nya marknader och utveckla nya koncept, säger Andreas Winell i pressmeddelandet.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.111