23948sdkhjf

Sålde tonvis med felformat godis

Bubs felformade godbitar sålde som smör då Matsmart tog in dem i sitt sortiment.
Den 5 november började Matsmart sälja godis som har fått fel form, och därför inte kan säljas i den vanliga handeln, i samarbete med godistillverkaren Bubs. Första veckan såldes hela tre ton godis.

– Mig veterligen är vi först med det här i Sverige men om några år är det kanske lika naturligt som att bagerierna säljer gårdagens bröd till halva priset. Alla tjänar på det, inte minst genom ett minskat svinn, säger Karl Andersson, vd och en av grundarna till Matsmart, i ett pressmeddelande.

Läs även: Bubs hakar på fultrenden

Felet på godisbitarna varierar. Det kan vara en sheriffstjärna som saknar en udd eller en skumgodis som blivit aningen för tjock, eller för mjuk, men kvaliteten är det – enligt pressmeddelandet – inget fel på.

Matsmart drivs med just den enkla idén att köpa in varor som annars skulle kastas – oftast på grund av kort datum, förpackningsbyten eller liknande – och sälja dem till konsumenter över hela Sverige via webben till rejält sänkta priser.
Kommentera en artikel (1)
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063