Läskjätte lanserar emoji-läsk globalt
Hundratals egenritade emojis kommer att hamna på burkarna. Kampanjen ska ut på 100 marknader.
Pepsi vill inte vara sämre än Coca Cola – som valde att lägga till namn på flaskor och burka – och satsar nu hårt på att nå de unga.
PepsiMojis är en del av kampanjen – som ska ut på 100 marknader – ”Say it with Pepsi” som med start i fjol uppmuntrade läsksugna att skicka emojis till sina vänner med ena handen, medan man skulle dricka Pepsi med den andra.
Hundratals egenritade emojis kommer att hamna på burkarna och bland figurerna finns till exempel emojis som bär solglasögon, gör en pussmun och håller i en diamantring.
PepsiMojis har redan dykt upp i bland annat Kanada, Ryssland, Thailand och Pakistan. I sommar kommer de att nå USA och därefter resten av världen, om allt går som planerat. Designen innehåller färgerna, blå, röd och vit – precis som Pepsis logga.
Här kan du se filmen som släpptes för PepsiMoji i somras.