23948sdkhjf

Läskjätte lanserar emoji-läsk globalt

Hundratals egenritade emojis kommer att hamna på burkarna. Kampanjen ska ut på 100 marknader.
Läskfantaster kommer till sommaren att kunna dricka sin läsk ur emojiburkar när läskjätten Pepsi lanserar sina så kallade "PepsiMojis". Det skriver tidningen Resumé.

Pepsi vill inte vara sämre än Coca Cola – som valde att lägga till namn på flaskor och burka – och satsar nu hårt på att nå de unga.

PepsiMojis är en del av kampanjen – som ska ut på 100 marknader – ”Say it with Pepsi” som med start i fjol uppmuntrade läsksugna att skicka emojis till sina vänner med ena handen, medan man skulle dricka Pepsi med den andra.

Hundratals egenritade emojis kommer att hamna på burkarna och bland figurerna finns till exempel emojis som bär solglasögon, gör en pussmun och håller i en diamantring.

PepsiMojis har redan dykt upp i bland annat Kanada, Ryssland, Thailand och Pakistan. I sommar kommer de att nå USA och därefter resten av världen, om allt går som planerat. Designen innehåller färgerna, blå, röd och vit – precis som Pepsis logga.

Här kan du se filmen som släpptes för PepsiMoji i somras.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.074