Här är den svenska EMV-truppen
Fullsmockat i den svenska samlingsmontern när 21 svenska livsmedelsföretag ska göra affärer i Amsterdam.
— Private label omfattar inte längre bara budgetprodukter, utan tar sig sakta men säkert in bland premiumprodukter och nischade segment som till exempel ekologiskt eller laktos- och glutenfritt. Därmed skapas affärsmöjligheter för alla typer av produkter och producenter. Private label möjliggör dessutom för svenska producenter att växa på internationella marknader utan att behöva investera i den ofta tids- och kostnadsintensiva processen att bygga upp ett varumärke på en ny marknad, säger Andreas Rentner, Area Manager Benelux på Business Sweden, i ett pressmeddelande.
Det är nionde gången i ordningen som Business Sweden koordinerar de svenska insatserna under PLMA i syfte att marknadsföra svenska produkter. Enligt den statliga organisationen har insatsen under åren lett till konkreta affärer.
PLMA pågår 24-25 maj. Över 2 100 utställare från över 70 länder deltar.
Företagen som delar monter under PLMA
Anders Löfberg
Albina Snacks
Bofood
Delibake
Fjällbröd
Foodimpex International
Frebaco Kvarn
Klädesholmen
Kolafabriken i Sverige
Marenor
Maskinpakking
Matfabrikören Sverige
Mixwell
Mobergarna
Olle Svenssons
Orkla Confectionary & Snacks Sverige
Orkla Food Sverige
Salinity
Schöttinger Finest Marsipan
Switsbake Int
Trensums Food
Västkustfilé
Anders Löfberg
Albina Snacks
Bofood
Delibake
Fjällbröd
Foodimpex International
Frebaco Kvarn
Klädesholmen
Kolafabriken i Sverige
Marenor
Maskinpakking
Matfabrikören Sverige
Mixwell
Mobergarna
Olle Svenssons
Orkla Confectionary & Snacks Sverige
Orkla Food Sverige
Salinity
Schöttinger Finest Marsipan
Switsbake Int
Trensums Food
Västkustfilé