23948sdkhjf

40 000 romflaskor uppkopplade med svensk teknik

Absolut Company och Malibu samarbetar för att ge rekordmånga flaskor NFC-teknik.
De båda Pernod Ricard-ägda bolagen Absolut Company och Malibu samarbetar för lansering av 40 000 flaskor med NFC-teknik (Near Field Communication) till brittiska livsmedelskedjan Tesco, skriver Packnews. Projektet, som av Malibu sägs vara det största av sitt slag, har utvecklats i Absoluts laboratorium i Stockholm.

På flaskorna med den kokosnötssmakande rommen medföljer även information om hur NFC-tekniken ska användas. Genom att läsa av etikettens solnedgång med sin smartphone kan konsumenten låsa upp olika upplevelser: förutom chans att vinna en resa till Barbados finns också drinktips, en app för att hitta barer i närheten och spellistor med passande musik.

Försäljningen, som endast kommer att ske i brittiska Tesco-butiker, startar i september.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109