23948sdkhjf

Välgörenhetsaffären där kund sätter pris

Nu är det premiär för Charity Shop – den turnerande butiken där kunden sätter priset och allt går till välgörenhet.
På lördag har Charity Shop premiär i Globen Shopping i Stockholm. Konceptet går ut på att sälja välkända varor som kunden själv väljer priset på – allting går oavkortat till välgörenhet.

Affären kommer ständigt att ändra på sig. Förutom ett turnéschema kommer även sortimentet och välgörenhetsorganisationen att skiftas ut. Först ut att stödjas är Barnens Rätt i Samhället (BRIS), som ska få in pengar genom försäljning av produkter från bland annat Ballerina, Häagen-Dazs, Green Giant, Loka och Old El Paso.

För att verkligen se till att alla intäkter går direkt till välgörenhet kommer samarbetspartners att ställa upp med transport, personal, utrymmen och varor helt gratis.

Eftersom det finns en åldersgräns för att donera pengar i Sverige måste man vara 18 år för att handla i butiken, som också har en minimisumma på tio kronor. Bara kort- eller Swish-betalningar tas emot för att säkerställa att allt går till välgörenhet. Charity Shop kommer att husera i Globen Shopping mellan 24-25 september och kommer senare att meddela vidare turnéstopp.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094