23948sdkhjf

Landsortsbutik tjänar multum på egna reklamfilmer

Coop Nära Lysvik kan investera 300 000 i butiken efter försäljningsframgångar.
I regionalpressen kallas de "den skojigaste lanthandeln" och när reklamfilmerna läggs upp på Facebook når de snabbt tusensiffriga tittare. Värmlandsbutiken Coop Nära Lysvik har fått en onormalt positiv försäljningsutveckling efter att de började med sina hemmagjorda reklamfilmer.

– Ja, all uppmärksamhet som vi har fått på vår Facebooksida har skapat intresse och engagemang för butiken. Filmerna har verkligen bidragit till de framgångar som föranlett att en lanthandel som vår kan investera inför framtiden, säger affärschef Håkan Eriksson på Coop Nära Lysvik.

Tack vare den uppåtgående försäljningsspiralen kan de nu presentera en investering på 300 000 kronor i nya frysar och samtidigt lämna överskott till Konsum Värmland.

Imponerande, både med tanke på att Lysvik endast har 1 500 invånare och att de egentligen borde ha mycket svårare att få siffrorna att gå ihop om man jämför med liknande landsortsbutiker runtom i landet.

En av fördelarna kan definitivt tillskrivas den billiga kostnaden: reklamerna filmas med mobiltelefoner, rekvisitan lånas från den lokala revyn och medarbetarna kommer ständigt med nya idéer till filmer.

Se Coop Nära Lysviks senaste reklam om sina nya frysar.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078