23948sdkhjf

Sockrad försäljning för stevia

Nya försäljningsrekord för The Real Stevia Company.
Försäljningen för The Real Stevia Company fortsätter att peka uppåt. När tredje kvartalet 2016 redovisas rapporterar företaget en rekordökning på 93 procent jämfört med samma period 2015. Försäljningen under de tre hittills bästa månaderna för företaget uppgick till drygt 2 miljoner.

Enligt företaget beror detta på att de nu har flera återkommande kunder som lanserat nya produkter. Försäljningen följer de prognoser som företaget satte tidigare i år. September visade sig vara den bästa månaden någonsin för företaget, med en försäljning som uppgick till drygt 1 miljon.

Läs också: Rekordförsäljning för steviaföretaget

– Det är mycket glädjande att sommarmånaderna bjuder på upplyftande försäljningssiffror. De påvisar också ett genombrott för konsumenter samt mat- och dryckesindustrins förståelse för stevians roll som ett verktyg för sockerreduktion. Real Stevia är ett starkt varumärke som lyfter fram stevians ursprung från en planta och vi ser nu att fler kunder värdesätter detta, säger vd Sophia Horn af Rantzien i ett pressmeddelande.

Samtidigt skriver branschsajten Just Drinks att Coca-Cola nedgraderar stevia-baserade Coca-Cola Life från ett av de fyra flaggskepp-dryckerna till en nischdryck på grund av låg efterfrågan.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079