Sockrad försäljning för stevia
Nya försäljningsrekord för The Real Stevia Company.
Enligt företaget beror detta på att de nu har flera återkommande kunder som lanserat nya produkter. Försäljningen följer de prognoser som företaget satte tidigare i år. September visade sig vara den bästa månaden någonsin för företaget, med en försäljning som uppgick till drygt 1 miljon.
Läs också: Rekordförsäljning för steviaföretaget
– Det är mycket glädjande att sommarmånaderna bjuder på upplyftande försäljningssiffror. De påvisar också ett genombrott för konsumenter samt mat- och dryckesindustrins förståelse för stevians roll som ett verktyg för sockerreduktion. Real Stevia är ett starkt varumärke som lyfter fram stevians ursprung från en planta och vi ser nu att fler kunder värdesätter detta, säger vd Sophia Horn af Rantzien i ett pressmeddelande.
Samtidigt skriver branschsajten Just Drinks att Coca-Cola nedgraderar stevia-baserade Coca-Cola Life från ett av de fyra flaggskepp-dryckerna till en nischdryck på grund av låg efterfrågan.