23948sdkhjf

Coop lånar från Ica och Willys i ny reklam

Rullar igång storkampanj för att visa att de är billigast på nätet.
Coop, vars marknadschef nyligen utsågs till Sveriges bästa, är i reklamfarten igen. I deras senaste kampanj är det livsmedelskonkurrenterna som står i fokus.

Läs också: Sveriges bästa marknadschef finns i livsmedelsbranschen

För att uppmärksamma att Coop i tre stora prisjämförelser – hos Dagens Nyheter, Göteborgs-Posten och Prisjakt – har blivit billigare än konkurrenterna när det gäller mat på nätet, lånar de från både Ica och Willys.

Från Willys tar de rygg på "Sveriges billigaste", efter att de i prisjämförelserna är minst hundra kronor billigare än andra alternativ. Från Ica lånar de namnen på kedjans sitcom-reklamer för att påpeka att "Ulf", "Stig" och "Cindy" minsann bytt till Coop.

– Att erbjuda prisvärd mat till våra kunder och medlemmar ligger i Coops dna. Med kampanjen vill vi på ett humoristiskt sätt visa upp att vi lever upp till detta löfte, säger Björn Larsson, marknadsdirektör på Coop, i en kommentar.

Kampanjen, som är en storsatsning från Coop, kommer att rulla i flera stora medier: Aftonbladet, Expressen, Kvällsposten, GT och Metro.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.156