Coop lånar från Ica och Willys i ny reklam
Rullar igång storkampanj för att visa att de är billigast på nätet.
Läs också: Sveriges bästa marknadschef finns i livsmedelsbranschen
För att uppmärksamma att Coop i tre stora prisjämförelser – hos Dagens Nyheter, Göteborgs-Posten och Prisjakt – har blivit billigare än konkurrenterna när det gäller mat på nätet, lånar de från både Ica och Willys.
Från Willys tar de rygg på "Sveriges billigaste", efter att de i prisjämförelserna är minst hundra kronor billigare än andra alternativ. Från Ica lånar de namnen på kedjans sitcom-reklamer för att påpeka att "Ulf", "Stig" och "Cindy" minsann bytt till Coop.
– Att erbjuda prisvärd mat till våra kunder och medlemmar ligger i Coops dna. Med kampanjen vill vi på ett humoristiskt sätt visa upp att vi lever upp till detta löfte, säger Björn Larsson, marknadsdirektör på Coop, i en kommentar.
Kampanjen, som är en storsatsning från Coop, kommer att rulla i flera stora medier: Aftonbladet, Expressen, Kvällsposten, GT och Metro.