23948sdkhjf

Max modell mycket mer än motståndet

Hamburger-kedjan har blivit utsedd till Årets affärsmodell.
Kedjan Max Hamburgare har utsetts till Årets affärsmodell av toppstudenter vid svenska universitet som analyserat modeller hos ett 60-tal svenska företag och sedan röstat fram en vinnare tillsammans med en jury. Priset delas ut av konsultföretaget Cordial tillsammans med talangnätverket Nova och Affärsvärlden.

Genom själva analyserna har studenterna bedömt huruvida företagen innoverat eller gjort om affärsmodellen de senaste åren, om den påverkat resten av branschen samt varit lönsam. Max Hamburgare uppmärksammades för sin förmåga att innovera inom snabbmatsbranschen, trots att man möter några av världens största företag. Bland annat lyfts lyhördhet till kunder fram, samt att kedjan satsat på sortiment av vegorätter.

– Förutom lanseringen av vegorätterna som varit en formidabel succe, så vill jag också gärna framhålla att vi aldrig klarat av att hantera en sådan framgång utan det omfattande digitaliseringsarbete som vi genomfört de senaste åren, påpekar Max vice vd Lars Olsson i ett uttalande.

Nu placerar sig Max bland namnkunniga tidigare vinnare som Spotify, Linas matkasse och Klarna.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078