Styckmästarn värvar från Dalsjöfors
Knyter till sig en viktig profil till rollen som försäljningschef.
I och med tillträdet blir Thomas Kjellin ansvarig för Styckmästarns försäljningsorganisation och kommer medverka i utvecklingen av företagets framtida affärsstrategi. Han tillträder tjänsten 1 december.
Han kommer närmast från en likadan tjänst på Dalsjöfors Kött, där han arbetat sedan 2010. Dessförinnan var Kjellin försäljningschef på Scan AB mellan 2000-2009.
– Thomas Kjellins samlade erfarenhet och unika nätverk inom såväl detaljhandeln som svensk charkindustri och storhushåll, tillsammans med hans djupa förståelse för vår produktionsapparat och affär, gör det svårt att tänka sig en bättre lämpad kandidat för denna nyckelposition, säger Daniel Wahlgren, vd och ägare.
Den fastlagda målsättningen för Styckmästarn, som styckar och konsumentpaketerar kött till detaljhandeln, är att bli en av landets största köttleverantörer, med Västsverige i speciellt fokus när det gäller konsumentförpackat kött i butik. De senaste åren har Styckmästarn vuxit stort i både omsättning, för 2015 uppgick nettoomsättningen till 260 miljoner kronor, och personalstyrka – från tio stycken anställda 2008 till 35 stycken 2015.
I dagsläget har Styckmästarn varor hos tre av de större butikskedjorna i fler än 350 butiker, och har även sett en ökad närvaro genom näthandeln tack vare den växande matkasse-trenden.
Thomas Kjellin själv ser att företaget kan fortsätta ta marknadsandelar.
– Styckmästarns potential är enorm, jag vill hjälpa företaget att utvecklas och ta ytterligare stora steg för en fortsatt hållbar tillväxt. Min ambition är att bidra till att Styckmästarns produkter når ut till fler och konsumenter, och att företagets varumärkespositionering i köttdiskarna stärks ytterligare, säger Thomas Kjellin i en kommentar.