23948sdkhjf

Nya miljonmejeriet över alla förväntningar

Efter Roslagsmjölks lansering tar produkterna slut snabbare än vad de någonsin trott.
De fyra Krav-gårdarna i Roslagen, som har en samlad produktion på 3 miljoner liter mjölk om året, lanserade för någon vecka sedan sina första mejeriprodukter. Till en början trodde både Roslagsmjölk, som de kallar sig, och de cirka 40 butikerna att det skulle handla om ganska små volymer.

Men redan efter första veckan hade de sålt så mycket att de inte hade tillräckligt med mjölk på grund av stark efterfrågan, skriver Jordbruksaktuellt.

– Hade vi vetat vilken efterfrågan det fanns bland konsumenterna, så hade vi hållit ner antalet butiker. Det är både vi och kanske framförallt butikerna som har missbedömt konsumenterna, säger Sune Hansson, ordförande för Roslagsmjölk till Jordbruksaktuellt.

I dagsläget står 20 butiker till på väntelistan för yoghurten, grädden och de tre olika mjölksorterna, varav flera av dem är stora Stockholmsbutiker. Därför behöver företaget nu än mer mjölk att lägga till de 7 000 liter som varannan dag förädlas.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094