23948sdkhjf

Rootfruit byter säljpartner

Inleder samarbete med global aktör.
Rootfruit Scandinavia och Pladis inleder från och med 1 januari nästa år ett samarbete, som innebär att Pladis ansvarar för säljkårsbearbetningen för varumärkena Rootfruit och Gårdschips.

– Genom att samarbeta med pladis får vi en partner med en mycket stark plattform för kundbearbetning, som vi tillsammans kommer att kunna bygga vidare på. Vi kommer initialt att kunna samordna aktiviteter för att skapa skalfördelar, så att vi kan fortsätta att investera i marknaden, säger Hans Jacobsson, vd för Rootfruit Scandinavia, i ett uttalande.

Enligt Rootfruit är samarbetet med vad de kallar en "mycket erfaren säljpartner" ett starkt steg i en fortsatt utveckling.

Pladis, ett globalt företag som ägs av Turkiets största matproducent Yildiz, ansvarar bland annat för chokladmärket Godiva och United Bakeries varumärken – däribland McVitie's. Totalt har man 36 fabriker i 13 länder med cirka 26 000 anställda, och är verksamma i över 120 länder.

– Genom samarbetet med Rootfruit kommer vi även att expandera vårt team och öka investeringen i våra varumärke, säger Philip Morrison, regionchef i Norden för Pladis Global.

Rootfruits samarbete med tidigare partnern Ancrona avslutas därför vid årsskiftet.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.066