23948sdkhjf

Martin & Servera på god eko-väg

Flera delmål överträffade under färden mot högt satt slutsiffra.
Efter att ha mötts av en stor efterfrågan på ekologiskt och miljömärkt från många kunder valde grossisten Martin & Servera i början av året att satsa på ett omfattande sortimentsmål. Innan år 2020 ska 40 procent av försäljningen till den offentliga marknaden vara ekologisk eller miljömärkt – för restaurangbranschen landar siffran på 15 procent.

På väg mot det målet sattes samtidigt två delmål: under 2016 skulle 28 procent av försäljningen vara ekologisk eller miljömärk mot den offentliga marknaden och 9 procent mot restaurangmarknaden. Redan efter november månad överträffades målen, vilket visar att grossisten är på god väg.

– Vi ser en stigande efterfrågan på ekologiskt och miljömärkt från våra kunder, och som en av landets största grossister, har vi ett ansvar för att se till att fler skolor, sjukhus och restauranger kan köpa produkter som är hållbart producerade, säger Kristina Ossmark, marknadsdirektör på Martin & Servera, i ett pressmeddelande.

Enligt företaget själva har man arbetat både med kampanjer och genom e-handeln för att underlätta för kunder att välja ekologiska och miljömärkta produkter. I dag består sortimentet av mer än 4 000 ekologiska och Krav- eller miljömärkta artiklar.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078