23948sdkhjf

McDonald's går mobilt i hela USA

Beställning och betalning med mobil ska införas på 14 000 restauranger.
Styrelseordförande för McDonald's USA, Chris Kempczinski, kunde under onsdagens möte med investerare och analytiker berätta om kedjans nya omfattande satsning. Senare i år kommer kunder beställa och betala för inköp genom en app på mobilen, vilket kommer tillsammans med en rad olika förändringar i restaurangernas struktur.

Satsningen omfattar alla 14 000 restauranger i USA, skriver Reuters. Dessa restauranger står för cirka 40 procent av kedjans totala inkomster, och man har de senaste fyra åren noterat lägre kundantal i landet.

I satsningen, som går under namnet "framtidens upplevelse", ingår även upphämtning riktad mot fotgängare, självbeställningskiosker och bordsservice som beställs genom Bluetoothuppkoppling. Framöver ska beställningsappen även kunna anpassas till personliga profiler, där man bland annat kan samla in kundpoäng baserat på beställningar som gjorts.

Den nya planen att vinna tillbaka kunderna har redan testats i ett antal restauranger, där man sett försäljningsökningar mellan 4 och 8 procent, skriver Chicago Tribune.

Satsningen kommer att påbörjas under året och man förväntar sig att alla amerikanska restauranger är omstrukturerade innan 2020.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08