23948sdkhjf

Korvfabriken är årets smakutvecklare

Livsmedelsföretagen och White Guide har utsett årets vinnare på galan i Göteborg.
Sorunda korvfabrik, baserat några mil söder om Stockholm, fortsätter plocka medaljer – ett år efter att ha utsetts till Årets korvprofil av Korvakademin var det dags igen.

På måndagens White Guide-gala i Göteborg fick man framför den 700 huvuden starka publiken ta emot priset som Årets smakutvecklare. I och med utnämningen tog man priset framför Paulúns, Lily & Hanna’s Rawfood Ice Dream och Bloomy Drinks, som också var nominerade i kategorin.

Priset, som delas ut tillsammans med branschorganisationen Livsmedelsföretagen, ska gå till en livsmedelsproducent som presterat en viktig innovation vad gäller smak och kvalitet, antingen under året eller under en längre tid.

Enligt motiveringen vann Sorunda korvfabrik för att de "hittat de stora smakerna i mötet mellan högklassiga köttråvaror och smaksättare av klassiskt och modernt snitt och paketera detta i den mest tillgängliga av produkter: korven."

Det är det fjärde året som utmärkelsen delas ut – 2014 tog Findus hem priset, följt av Wapnö Gårdsmejeri och i fjol Scandinavian Organics.

Sorunda korvfabrik har i dag ett trettiotal olika korvsorter som levereras till livsmedelsbutiker i Mellansverige genom grossister, och har senaste tiden ökat försäljningen genom näthandel och restaruanggrossister. Företaget nådde en omsättning på drygt 47 miljoner kronor 2016 med ett tjugotal anställda.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08