23948sdkhjf

Coca-Cola tar hjälp av svenska Youtube-kändisar

Genom en svensk version av underhållningsserien Coke Tv vill läskjätten nå tonåringar via Youtube.
Coke Tv, som Coca-Cola kallar en av sina största satsningar under 2017, är ett format som redan testats i Tyskland, Nederländerna, Spanien och Frankrike. Den svenska Youtube-kanalen, som har premiär i dag, lanseras drygt en vecka efter att Norge, Danmark och Finland startat liknande lokala produktioner.

Genom en underhållningsserie på Youtube hoppas företaget nå svenska tonåringar, som pekas ut som målgruppen för serien. Serien kommer sändas i tre avsnitt varje vecka i ett års tid där man får följa de två programledarna när de tar sig an olika uppgifter – enligt Coca-Cola handlar det om allt från resor till "tuffare utmaningar".

Till sin hjälp tar man två välkända programledare: Athena Afshari, tidigare programledare i Morgonpasset i P3 och nominerad till Stora radiopriset i kategorin Årets rookie för P3-podden ”Känd från internet”, samt Jonas Ring, även känd under sitt Youtubenamn Sp4zie. Jonas Ring är en av Sveriges mest populära streamingprofiler, med närvaro genom två egna Youtubekanaler samt livesändningar via streamingsajten Twitch.

– Även om det är ett beprövat koncept tror vi att det kommer att överraska och engagera svenska tonåringar. Athena och Jonas är som gjorda för Youtube och det här formatet, det ska bli väldigt kul att se hur de tar sig an alla utmaningar under året, säger Nore Torbiörnsson, digital manager på Coca-Cola Sverige, i ett pressmeddelande.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094