23948sdkhjf

Oumph prisat efter norsk lansering

Food for progress tog hem pris för en av sina produkter i ny norsk tävling.
Efter att ha vunnit bland annat Livsmedelspriset 2015 och Årets dagligvara 2016 i Sverige var det dags att sträcka sig utanför landets gränser för Food for progress nästa pris.

Oumph, som genomgick en lyckad lansering i Norge under hösten förra året, var tillsammans med företaget själva nominerat flera gånger om i nyinstiftade norska tävlingen The Nice awards.

Produkterna pulled Oumph och Oumph-filén tog plats i kategorin "Nicest new product" medan Food for progress fick en nominering för "Nicest brand".

Tävlingen ägde rum i helgen i samband med Oslo vegetarfestival, och syftade till att lyfta fram veganvänliga företag och organisationer. Efter en publik omröstning stod det klart att produkten pulled Oumph utsetts till tävlingens bästa nya produkt, i konkurrens med produkter från motståndare som Alpro, Tofuline och Delizia.

– Oumph har fått ett helt fantastiskt mottagande av de norska konsumenterna. Nu kavlar vi upp ärmarna och jobbar ännu hårdare för att driva utvecklingen mot hälsosam och hållbar mat i Norge och världen, säger Carl Montelius, försäljningschef för Food for progress, i ett uttalande.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094