23948sdkhjf

"Supermat"-bolaget gör nytt sortiment efter investering

Superfruits emission genom aktieandelsbaserade crowdfundingplattformen Pepins bäddar för intåg i dagligvaruhandeln.
Livsmedelsbolaget Superfruit, som är verksamma inom så kallad "supermat" och raw food, gjorde nyligen en emission genom Pepins.

Plattformen låter företag ta in kapital genom crodfunding i utbyte mot aktieandelar och har tidigare varit basen för bland annat Alvestaglass.

Nyemissionen var först tänkt att avslutas i slutet av april, men förlängdes när man märkte av ett stort intresse. När så teckningsperioden nyligen avslutats kunde man räkna in drygt 850 nya delägare som sammanlagt investerade 8,3 miljoner kronor.

– Nu ser vi fram emot att använda pengarna på ett ansvarsfullt sätt för att kunna växa. Vi hoppas på mycket feedback och engagemang från våra nya delägare, så att vi kan växa snabbare än vi hade kunnat göra på egen hand, säger Superfruits vd och medgrundare Martin Lyberg i ett pressmeddelande.

I dag finns bolagets 70 olika produkter i sju olika länder och 500 butiker. Efter kapitaltillskottet kommer man nu att lansera sortimentet Superfruit Foods, riktat mot dagligvaruhandeln.

Enligt kommentarer till nyhetsbyrån Finwire tidigare i år är målet härnäst att ta sig in på hyllorna hos 100 dagligvarubutiker och 1 000 butiker som ett långsiktigt mål.

Superfruit har i dag både egen produktion och paketering för större delen av sortimentet, som för tillfället är tillgängligt hos butiker som Life, Apoteket och Gymgrossisten.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.084