Norrländska producenten i nytt säljsamarbete
Den Nyhlén Hugosons-ägda tillverkaren skaffar säljpartner för dagligvaruhandeln.
Samarbetet innebär att Movement Sales Partner bearbetar kunder inom dagligvaruhandeln, medan Guldfisken fortsättningsvis själva sköter bland annat distribution och administration.
– Vi ser en stor potential att ytterligare stärka vår position, erbjudande och utveckling inom kategorin kyld färdigmat. Genom samarbetet med Movement Sales Partner når vi en bredare och mer affärsmässig fältsäljbearbetning på dagligvarubutiker i hela Sverige säger Magnus Nilsson, VD på Guldfiskens Kök.
Sortimentet består i dag av både konsumentpackade kylda färdigmåltider samt storpack riktade mot delikatessdiskar.
Guldfisken började lansera mot hela Sverige 2014, och sedan några år tillbaka har man även utökat utbudet av fisk- och skaldjursprodukter till att även innefatta produkter med lamm, viltkött och kyckling.
Movement Sales Partner har sedan tidigare har uppdrag mot dagligvaruhandeln för bland andra Smakis, Kung Markatta och Dansukker.