23948sdkhjf

Omställningen fortsätter för Konsum Värmland

Fler butiker i nätet står inför ombyggnad i Konsum Värmlands miljonsatsning.
Konsum Värmlands 2016 var starkt präglat av det stora sparpaket som infördes under året.

En hel del butiker lades ner medan lager- och logistikverksamheten drabbades av nedskärningar, med hundratals uppsägningar som följd. Föreningen gjorde även kraftiga besparingar inom chark- och bageritillverkningen.

Samtidigt påbörjade man arbetet inom en ny strategi, där butiksverksamheten skulle ligga i fokus. Under året har man byggt om eller utökat butikerna på en rad orter och ännu är man inte klara.

Inom de närmsta veckorna ska tre butiker – i Lysvik, Vålberg och Munkfors – ställas om i en satsning som kostar 10 miljoner kronor.

– Satsningen på dessa orter är ett led i styrelsens strategi att förbättra butiksverksamheten som är och förblir vår kärnverksamhet, säger Konsum Värmlands vd Tomas Sjölander.

Investeringarna kommer leda till både yttre och inre omställningar – bland annat nya kylar och frysar, nya kundvarv och omdisponering av avdelningarna.

Omställningen av butiken i Lysvik innebär att man går från konceptet Coop Nära till Lilla Coop. Det nya butikskonceptet är en del av Coops renodling av verksamheterna, där Lysviksbutiken blir en av de första i landet att bära fanan.

Butiken har sedan tidigare gjort sig kända för de reklamfilmer man själva spelar in och publicerar på Facebook, något som gett både höga tittarsiffror och klirr i kassan.

– Tack vare köptrogna ortsbor kan vi bära den investering som en ombyggnad innebär. Det är hedrande att få vara en av landets första Lilla Coop, och det ska vi nog spela in en ny film om, säger butikschefen Håkan Eriksson om satsningen.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078