Nyttig snabbmat inspireras av Tesla
Efter bara drygt tre månader på marknaden står Gigafood inför en möjlig miljoninvestering.
Dessutom satsar man på klimatsmarta lösningar, där menyn är ekologisk, förpackningarna komposterbara och transporterna cykelburna, skriver Veckans affärer
Drygt tre månader senare har man sålt för 350 000, men man hoppas snart att inkomsterna ligger mycket högre än så – nu förhandlar man med intressenter för att förhoppningsvis ta in 5 miljoner i en första investeringsrunda.
Med ledorden "god, näringsrik och hållbar vardagsmat" ska man nu bygga upp en säljorganisation och så småningom rulla ut en satsning i städer utanför Stockholm.
Dessutom har man nyligen blivit en del av inkubatorn Sting (Stockholm innovation and growth), som sedan starten 2002 coachat fram över 200 startups. Utöver möjliga investeringar står företaget nu också inför lansering av en ny digital plattform för att lägga grund för bolaget planerade expansion.
– Det finns en uppfattning om att hållbara produkter är tråkiga. Men Tesla visade att man kunde ta elbilar ett steg längre och skapade världens mest hypade bil. Vi vill visa vad som är möjligt när det gäller att skapa hållbar hantering av mat, säger medgrundaren Ida Högberg till Veckans affärer.