23948sdkhjf

Matleverantör nyrekryterar

Efter vd-bytet har nio nya personer anställts – marknadschefen är senaste tillskottet hos Onlinepizza.
Senast i mars bytte matleverantören Onlinepizza vd – Anders Signell lämnade posten och ersattes av Daniel Strömberg. Nu gör bolaget ännu en nyrekrytering när man tillsätter Philip Eide som ny marknadschef.

Han kommer närmast från uppdraget som marknadsansvarig för Mastercard, med ansvaret för områdena Norden och Baltikum. Innan dess tillbirngade han tio år på Dell, bland annat som marknadschef och strategichef.

Enligt bolaget kommer marknadschefens första uppdrag bli att sätta igång ett varumärkesarbete, där målet är att lyfta fram Onlinepizza som störst på hemkörning av mat i Sverige.

I dag levererar man i genomsnitt cirka 22 000 portioner om dagen från de 1 400 restauranger som är anslutna till bolaget, som trots sitt namn även inkluderar leveranser av en rad andra typer av mat. Målet är nu att öka antalet leveranser, menar vd:n.

– Vi har rekryterat 9 personer senaste tiden och högt upp på vår dagordning nu är att skapa tydliga strukturer och processer runt hur vi kan hjälpa restaurangerna sälja mer, samt hur vi ger våra gemensamma kunder den absolut bästa hemkörning-upplevelsen, säger Daniel Strömberg, vd för Onlinepizza, i en kommentar.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063