Svensk matsvinnsapp ska bli internationell
Efter en kassapåfyllning i mångmiljonklassen förbereder bolaget appen för nya marknader.
Investeringarna kommer från riskkapitalbolagen Eventures och Eequity, och ska användas för både en fortsatt produktutveckling samt för att växa både i Sverige och på nya marknader. Var man kommer att expandera är inte klart än, men enligt en kommentar till Di Digital genomför man just nu marknadsundersökningar för att se var kosan styr härnäst.
– Vi är otroligt glada över detta då det ger oss möjligheten att öka tillväxttakten ytterligare, säger Hjalmar Ståhlberg Nordegren, vd och medgrundare av Karma, i en kommentar.
Enligt Karma själva har man sedan lanseringen i november förra året fått in 100 000 registrerade användare till appen. Man har dessutom träffat samarbetsavtal med större aktörer i form av Scandic Hotels, Martin & Servera samt flertalet Ica-butiker.
– Bolaget har visat en imponerande tillväxt sedan november, där man bevisat affärsmodellen och skalbarheten. Vi hoppas att vår erfarenhet från att bygga varumärken online skall hjälpa bolaget att snabbt bli en marknadsledare globalt, säger Felix Erhardt, partner på Eequity, i ett pressmeddelande.