Simris Alg förstärker med digitalproffs
Nya marknadschefen hos alg-startupen var tidigare H&M:s globala digitalchef.
Ny marknadschef blir Jordan Nasser, som tidigare varit med och byggt upp modekedjan H&M:s digitala satsningar. Under sina 14 år på bolaget höll han bland annat rollen som global digitalchef. Nasser kommer närmast från digitala bildproduktionsbolaget Looklet.
– Vårt huvudfokus rent strategiskt när det gäller försäljning och marknadsföring ligger just på digitala kanaler. Här är modebranschen en klar förebild, och Jordans bakgrund är som klippt och skuren för att ta Simris ut på den globala marknaden, säger Fredrika Gullfot, styrelseordförande och grundare, i ett uttalande.
Simris Alg har nyligen inlett lanseringen av sina produkter, som består av omega-3-tillskott från odlade alger. Den nya marknadsdirektören kommer nu att fokusera speciellt på utveckling av e-handel och bolagets digitala kanaler, vilka bolaget ser som viktiga för den internationella försäljningen.