23948sdkhjf

Simris Alg förstärker med digitalproffs

Nya marknadschefen hos alg-startupen var tidigare H&M:s globala digitalchef.
Simris Alg, som i början av året bytte vd från grundaren Fredrika Gullfot till tidigare Gooh-vd:n Jonas Regnér, gör en nyrekrytering med fokus på e-handel.

Ny marknadschef blir Jordan Nasser, som tidigare varit med och byggt upp modekedjan H&M:s digitala satsningar. Under sina 14 år på bolaget höll han bland annat rollen som global digitalchef. Nasser kommer närmast från digitala bildproduktionsbolaget Looklet.

– Vårt huvudfokus rent strategiskt när det gäller försäljning och marknadsföring ligger just på digitala kanaler. Här är modebranschen en klar förebild, och Jordans bakgrund är som klippt och skuren för att ta Simris ut på den globala marknaden, säger Fredrika Gullfot, styrelseordförande och grundare, i ett uttalande.

Simris Alg har nyligen inlett lanseringen av sina produkter, som består av omega-3-tillskott från odlade alger. Den nya marknadsdirektören kommer nu att fokusera speciellt på utveckling av e-handel och bolagets digitala kanaler, vilka bolaget ser som viktiga för den internationella försäljningen.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078