Glenn Hysén blir tv-kock i näthandlarkampanj
Tidigare fotbollsstjärnan testar nya vatten – ska göra matlagningsprogram för nätmatbolags räkning.
Enligt reklambyrån bakom kampanjen bygger idén på att framhålla nätmathandlaren som ett snabbt och enkelt alternativ, och därför väljer man just Glenn Hysén som frontfigur. Tanken är att han ska göra "vanlig mat" för "vanliga människor".
– Vi har haft en lång dialog med Mat.se om vad man skulle kunna göra och sen slog det mig att ”varför finns det inte några matlagningsprogram för oss vanliga människor?”, säger Calle Schulman, grundare av byrån Good Enough Media, till Dagens Media .
Totalt ska man göra tio avsnitt där Glenn Hysén lagar vardagliga rätter som krögarpytt (ur påse), korv med bröd och ugnsbakad falukorv.
– Glenn Hysén var självskriven för uppdraget. Han är lätt att tycka om och förkroppsligar vår filosofi på ett humoristiskt sätt, säger Mikael Andersson, tillväxtansvarig på Mat.se till Resumé .
Reklamkampanjen drar igång med ett första avsnitt ur matlagningsserien 31 augusti, via Youtube.