Coop Värmland säljer fisk på hockeyförlust
Ny kampanj uppmärksammar Konsum Värmlands namnbyte, och anspelar samtidigt på lokalpatriotism.
I en ny kampanj, gjord tillsammans med reklambyrån Ord och bild, meddelar man om hur Färjestads premiärmotståndare Linköping kommer "få torsk" (förlora) medan kunder i Coop Värmlands butiker får ett erbjudande på fryst torsk redan innan dess.
Ord och bilds projektledare Per Andersson kallar enligt Resumé kampanjen för "utbudskommunikation med en rejäl touch av Värmland", något som även Coop Värmland trycker på.
– Coop Värmland ägs av närmare 160 000 värmlänningar och är en förening som verkligen värnar om värmländsk mat och Värmland i stort. Därför har det varit viktigt för oss att hitta ett sätt att, med Coop-profil och tonläge, fortsatt kunna kommunicera vårt värmländska hjärta, säger Klas Olsson, kommunikationschef på Coop Värmland, till Resumé.
Den 31 augusti bytte Konsum Värmland, som är fristående från Coop Sverige, namn till Coop Värmland, vilket också innebar en omställning av föreningens butiker till Coop-konceptet. Man har redan gjort större investeringar för att ställa om ett antal butiker och kommer framöver att arbeta in koncepten "Lilla Coop" och "Stora Coop".