23948sdkhjf

Tidigare programledare till Lidls ledning

I samband med rekryteringen av kommunikationsstrategen och före detta tv-profilen Bella Goldman lyfts marknadskommunikation upp till kedjans ledningsgrupp.
Lidl Sverige rekryterar Bella Goldman till en ny tjänst inom företaget: strategi- och kommunikationsdirektör. I och med hennes tillträde lyfter man upp området till ledningsgruppen, där Bella Goldman nu också tar plats.

Under de senaste 20 åren har hon arbetat som konsult inom kommunikationsrådgivning till en lång rad bolag, bland annat Hemköp och Världsnaturfonden WWF. Dessförinnan har hon även varit journalist samt programledare på både TV4:s Nyhetsmorgon och ZTV under mitten av 1990-talet.

Hos Lidl kommer Bella Goldman att ha ansvar för koordinering av övergripande strategiska projekt och relationer med externa byråer, samt ge rådgivning till ledningsgruppen och analysera processer inom företaget.

– Det är ett särskilt spännande varumärke som varje dag utmanar på flera nivåer och min uppgift är bland annat att fördjupa relationerna till våra kunder och ytterligare stärka Lidls varumärke, säger hon i ett uttalande.

Hon har nu tillträtt tjänsten, och första projektet – en modevisning av kedjans samarbete med Heidi Klum – är redan avklarat.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08