23948sdkhjf

Reklamploj blir ny produkt

Delicato utmanar klassiska Aladdin med ny bakverks-ask.
I december förra året lade Delicato på skämt upp en filmsnutt om den påhittade Delicato-asken, som var en tydlig blinkning till den för julen klassiska Aladdin-asken.

Nu väljer företaget att göra slag i saken och lansera asken på riktigt. Asken kommer med 30 miniversioner av fem olika Delicato-produkter, där bland annat punschrulle och chokladboll ingår.

Enligt bolaget gör man asken då inlägget på Facebook, som setts över en halv miljon gånger, gav många positiva reaktioner.

– Visst blev vi lite överraskade över responsen, men självklart ville vi lyssna på våra konsumenter, säger Sofia Brandberg, marknadschef på Delicato, i ett pressmeddelande.

Asken släpps i veckan och ska enligt Delicato finnas i stora delar av dagligvaruhandeln – dock i begränsad upplaga.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078