23948sdkhjf

Paradiset vill utmana med näthandel

Crowdfunding-kampanjen börjar närma sig 20 investerade miljoner – något som gör att kedjan att avslöja planer på egen näthandel.
Med exakt en vecka kvar på Paradisets crowdfunding-kampanj, där man vill ta in investeringar på totalt 24 miljoner kronor, har kedjan nått cirka 16 miljoner kronor hittills. Målet är enligt Paradiset att kunna öka tillväxten och lansera fler produkter.

Läs också: Paradiset letar investerare bland kunderna

I samband med att deadline närmar sig det avslöjar Paradiset ett slags mål längs vägen – om investeringarna närmar sig 20 miljoner kronor kommer man att öppna en egen näthandel under nästa år, skriver man på sin Facebook-sida.

Enligt kommentarer till Dagens industri från Johannes Cullberg, vd och grundare för Paradiset, är just 20 miljoner kronor en bra grund för att kunna öppna näthandel, som planeras att stegvis rullas ut i hela landet.

– Näthandel var en del av planen ända från början. Men sedan valde jag att lägga den delen lite åt sidan. Några kloka personer sade till mig att ta en sak i taget, säger Johannes Cullberg till Di.

Anledningen till varför man vill starta näthandel beror på att man ser att en fysisk expansion skulle ta för lång tid, samtidigt som man kan ta in större volymer av varorna. Enligt Johannes Cullberg är Apotea, som säljer apoteksvaror på nätet, en förebild eftersom de bara säljer varor med lång hållbarhet – något som skulle kunna innebära att man vid en start av näthandel väljer att inte sälja färskvaror.

Läs också: Paradiset nådde miljonmål efter nio timmar

Vidare förklarar Johannes Cullberg att man nu undersöker bland annat vilket utbud och vilka leverantörer som kan vara aktuella, samtidigt som man poängterar att man inte kommer satsa på leveranser samma dag.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.089