23948sdkhjf

Uthållig limpa nominerad till varumärkespris

Skogaholm, som förra året firade 90-årsjubileum, kan snart få räknas in med Pippi och Svenskt tenn.
När immaterialrättsbyrån Groth och Co nästa år delar ut Signumpriset, där syftet är att lyfta fram ett långsiktigt varumärkesarbete, är Fazer-ägda Skogaholm en av de nominerade.

Varumärket, som först grundades 1926, ställs mot Apotea, HSB, Ecco och Karolinska i en final som avgörs under Varumärkesdagen i slutet av januari nästa år.

Det vinnande varumärket kommer att utses av en oberoende jury, bestående av marknadsförare, forskare och juridiska specialister verksamma inom media- och marknadsföringsbranscherna.

Bland de kriterier juryn utgår ifrån inkluderas bland annat hur företaget förmedlar varumärket i text och bild till både anställda och kunder, tillsammans med den långsiktiga utvecklingen.

Kommande prisutdelning är den 23:e i ordningen, där de två senaste vinnarna är Pippi Långstrump och Svenskt tenn.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093